Opublikowano 7 komentarzy

XP DEUS II genialny program

Narzekacie na separację urządzeń multifrequency? Czas zmienić zdanie! Jeśli macie XP DEUSA II to po wklepaniu tych ustawień miło się rozczarujecie. Po pierwsze trzeba dokonać update softu do wersji 2.00.

Następnie wychodzimy z programu Czuły FT (Sensitive FT)

  • Silencer 2
  • Dyskryminacja 0.0
  • Notch 02-07
  • Reaktywność pod warunki w danym miejscu
  • Częstotliwość 24-40 kHz

Komentujcie poniżej jak się wam sprawdza to ustawienie w miejscu pełnym żelaza.

Ten program opracował weteran prosto z USA, który był także inżynierem w firmie Lockheed Martin.

YouTube player

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube
Zapraszamy na naszgo BLOGA

Please follow and like us:
fb-share-icon

7 komentarzy do: “XP DEUS II genialny program

  1. Ja zmodernizowałem trochę program SENSITIVE Sida Perry.
    W moim przypadku działa dobrze i spełnia swoje zadanie juz od dwóch lat. Głównie chodzę po polach ornych ale świetne sprawdza się też na pastwiskach.
    Softu nie zmieniałem bo uważam że 7.1 daje rade.

    P2 SENSITIVE
    *dyskryminacja -4.3
    *5 tonów
    1 -4.3 100HZ
    2 08 150HZ
    3 36 450HZ
    4 76 665HZ
    5 850HZ
    * notch 23-25
    * silincer 0
    * sensitivity
    (w zależności od zakłóceń staram się utrzymywać najwyższą wartość 98 ewentualnie do wyciszenia zakłóceń 94)
    * dźwięk żelaza 3
    * reaktywność 2.5
    * audio respons 6
    ( jeżeli jest dużo sygnałów z ziemi schodzę nawet do 4)
    * ground stabilization 2

  2. Myślę że ten program Dave’a i jego doświadczenie z detektorami ma mało wspólnego z tym że serwisował samolociki w wojsku.
    Po drugie, sprawdziłem dosyć intensywnie te ustawienia w realu. Są bezużyteczne, zbyt duży koszt w postaci masakrycznej ilości żelaza extra do wykopania. Zbyt duży, nawet dla mnie, który lubi kopać żelazo.

    1. Ja akurat z żelazem radzę sobie bez problemu nawet na tym ustawieniu. Co do doświadczenia, Dave to ma wiele wspólnego, bo gość testował rzeczy i jest skrupulatny – najlepiej widać to na jego testach, dokładnie pokazuje jaka jest różnica i próbuje zestawiać wszystkie konfiguracje i szuka dziur w sofcie. Wracając do merytoryki D2 lepiej się zbiera bez dyskryminacji na tym ustawieniu. Widać, że szybciej przetwarza. Notch wyrzuca żelazo w audio. Fakt może być trudniej w identyfikacji, ale ja zawsze obracam się nad celem o 90 stopni. Wtedy wszystko staje się jasne – przynajmniej dla mnie. Ale masz rację potestować trzeba dłużej.

  3. Podziwiam, ja po blisko 2000 godzinach z D2 nie radzę sobie z tymi ustawieniami. Testowałem je przez tydzień i dałem sobie spokój. Może zamieścisz w swoim poradniku do D2 materiał o tych ustawieniach? Proponuję 10 minutowy film w gęstym żelazie, zero komentarza, tylko audio detektora i wykopywanie potwierdzonych celów, zero cięć, zero montażu. Jednym ciągiem.

    1. Tak zrobimy jak tylko pogoda się poprawi.

  4. Dzięki za film, niestety dla mnie mało wartościowy (prosiłem o: zero komentarza, zero cięć, zero montażu itd.).
    Nie wytłumaczyłeś widzom “esencji” ustawień Bird Doga czyli to że w tym setupie akceptujemy id celu 01, co jest kluczowe.
    Dave w swoich esksperymentach słusznie zauważył że id numeryczne koloru leżącego blisko żelaza jest masakrycznie ciągnięte w dół w żelazo i czasami sygnalizowane wartością 01, więc zaakceptował tą wartość w ustawieniach dla koloru, myśląc że “oszuka system”.
    Dave jest Amerykaninem i to jest powód dla którego “murikanie” nie rozumieją filozofii europejskich detektorów.
    Nie chce mi się rozwijać tego wątku, wspomnieć należy tylko że “świętą krową” dla “murikanów” są dwie cechy detektorów metali: numeryczne id i notch.

    Nieszczęśliwie wybrałeś program do modyfikacji pod Bird Doga. Program 3 Sens FT w softach od 1.0 poprzez 1.1 aż do 2.0, używa agresywnych nastaw Silencera, nawet na ustawieniu 0. Tu używasz wartości 2, co jest kompletną kastracją unmaskingu.
    Inne programy jak np. 2 i 4 używają nastaw Silencera z wersji 0.71, o wiele mniej inwazyjnych.

    Co do Tekkny:
    Tak wysoka wartość dyskryminacji to kolejny ukłon Gary’ego w stronę “murikanów”, mają tam za duży ból głowy od natłoku informacji przy w pełni otwartym patyku.
    Co więc zrobił Gary? Wyciął bogate audio fulltonów dyskryminacją z przedziału -6.4 do 42 i zamienił tone-break’iem całe to audio na mdłe, nieprzeszkadzające, bez informacji zwykłe audio żelaza. Teraz grunt, ceramika, zelazo, koks, mikro srebro i złoto itd. brzmią jednakowo.
    Tak, zakres id 30-42 to część wycięta a pod tym zakresem kryją się jedne z najpiękniejszych przedmiotów jakie w ogóle można znaleźć detektorem metali.

    1. Generalnie Dave napisał by właśnie tak ustawiać Bird Doga i właśnie wyjść z Sensitive FT I korzystać z ustawienia silencera tylko na 2 bo e tym miejscu to tylko działa. Masz to bardzo dokładnie opisane. Co do Tekkny to masz offset i dyskryminacja nie działa w ten sposób i najlepszym przykładem jest cienkie drobne srebro wyjęte przezemnie w trakcie testów z miejsca przediobanego Manticorem z sondą 8 cali. Audio daje radę bo chodziło o zrobienie różnicy niski wysoki i zatrzymania się nad celem. Mocno obciąża ale działa.

Leave a Reply